Spoločnosť Elona Muska vykázala v 3. štvrťroku v Číne tržby vo výške
3,11 miliardy USD (2,68 miliardy eur), čo predstavovalo 48,5 % z jej
tržieb v USA vo výške 6,41 miliardy USD v rovnakom kvartáli.
Tento pomer sa zvýšil zo 41,4 % vlani v rovnakom období a z menej ako 10
% v roku 2018. Podiel čínskeho trhu na celkových tržbách Tesly vzrástol
v 3. štvrťroku na 22,6 % z takmer 20 % pred rokom.
Tesla otvorila gigatováreň v Šanghaji a dodala svoje prvé autá vyrobené v
Číne miestnym zákazníkom tesne pred vypuknutím pandémie nového
koronavírusu v januári 2020. A tento rok začala spoločnosť dodávať na
čínsky trh svoj druhý model vyrobený v tamojšom závode. Napriek kritike
zo strany štátnych médií zostávajú elektromobily Tesla v Číne stále
populárne.
Model 3 aj Model Y patria medzi tri najlepšie predávané na čínskom trhu s
tzv. novými energetickými vozidlami (NEV) podľa čínskeho združenia
výrobcov áut CAAM.
Čína je najväčším automobilovým trhom na svete a hlavnou destináciou pre
svetové značky. Nemecký automobilový gigant Volkswagen generuje
približne 41 % svojho objemu predaja v Číne, uviedla banka Goldman
Sachs.